logo
Betting OnlineNieuwsBetsson blijft de mondiale expansiestrategie nastreven met de lancering in Denemarken

Betsson blijft de mondiale expansiestrategie nastreven met de lancering in Denemarken

Gepubliceerd op: 26.03.2025
Ethan Moore
Uitgegeven door:Ethan Moore
Betsson blijft de mondiale expansiestrategie nastreven met de lancering in
Denemarken image

Betsson, een toonaangevend wereldwijd merk voor sportweddenschappen, heeft zijn voetafdruk in Denemarken vergroot na de lancering van een ander merk. Het bedrijf heeft aangekondigd dat het sportweddenschap van Betsson live zal gaan op de lokale markt, waardoor het totale aantal op twee komt.

De gokgigant werd gelanceerd in Zweden en is genoteerd in Stockholm. Deze lancering bewijst verder Betsson's toewijding om een ​​strategie voor mondiale dominantie na te streven. Het vlaggenschipmerk zal naast elkaar bestaan NordicBet Casino in Denemarken.

Betsson Group is via NordicBet al sterk aanwezig in het land. Dit gereguleerde site voor sportweddenschappen heeft al een tweejarige sponsorovereenkomst met de topvoetbaldivisie, die zichzelf promoot als de NordicBet Liga.

Volgens Ronni Hartvig, CCO van Betsson Group, Denemarken is altijd een belangrijke markt voor de gokoperator. Hij zei dat het bedrijf de kracht van consistentie, synergie en schaalbaarheid wil benutten door zijn activiteiten onder de paraplu van Betsson te versterken.

"Deze rebranding-aanpak stelt ons in staat om de middelen verder te optimaliseren, een samenhangende merkidentiteit te cultiveren en de positieve impact uit te breiden via diverse marketinginitiatieven en wereldwijde partnerschappen", vervolgde Hartvig.

Volgens de handelscijfers over het eerste halfjaar heeft de positie van de Nasdaq-groep Betsson in Denemarken het bedrijf geprofiteerd. Tijdens de eerste helft van het jaar bereikten de marktinkomsten van het bedrijf uit sportweddenschappen en casinoactiviteiten een recordhoogte. Scandinavische landen, waaronder Denemarken en Zweden, droeg doorgaans 22% bij aan de totale omzet van het bedrijf, terwijl West-Europa slechts 11% bijdroeg.

Maar ondanks het feit dat de financiële cijfers indrukwekkend zijn, ligt de prioriteit van het bedrijf bij wereldwijde expansie, waarbij nadrukkelijk nieuwe gebieden worden betreden. De site voor sportweddenschappen wil ook zijn merk een boost geven door middel van uitgebreide marketinginspanningen.

In februari van dit jaar maakte het bedrijf met trots zijn nieuwe product bekend derde iGaming-licentie in Argentinië. Maar in een zet die velen verraste, de gigant op het gebied van sportweddenschappen heeft haar Nederlandse vergunningaanvraag ingetrokken, daarbij verwijzend naar aanzienlijke vertragingen in het goedkeuringsproces. Betsson zei echter dat het de beslissing in de toekomst zou kunnen heroverwegen.

Gerelateerd nieuws

Toon meer
Ethan Moore
Ethan Moore
Schrijver
Ethan "BetMaster" Moore, geboren te midden van de pulserende energie van Londen, combineert een scherpe analytische geest met de opwinding van sport. Als hoofdschrijver voor BettingRanker biedt hij een unieke mix van statistieken, strategieën en verhalen, waardoor de wereld van sportweddenschappen zowel toegankelijk als spannend wordt.Meer berichten van auteur