Super Bowl

De NFL werd voor het eerst gelanceerd in 1920, maar er werd pas vier decennia later een Super Bowl-evenement gehouden. Een groep zakenmensen probeerde in 1960 voetbalfranchises te verwerven, maar ze hebben NFL nooit overgenomen. In plaats daarvan richtten ze de AFL op: American Football League. In de komende jaren streden AFL en NFL om spelers en fans. Maar de oprichters kwamen in 1970 tot een consensus en voegden de competities samen.

Het was op 15 januari 1967 toen het eerste Super Bowl-evenement plaatsvond, met Kansas City Chiefs van AFL en Green Bay Packers van NFL. Op dat moment werden tickets verkocht voor gemiddeld $ 12 en trok het spel ongeveer 61.000 fans. De Packers wonnen tegen de Chiefs 35-10. Gehost in Memorial Coliseum, werd het beschouwd als de AFL-NFL World Championship Game en uitgezonden door NBC en CBS. Later werd de naam veranderd in Super Bowl.

Seizoen II en verder

In 1968 versloegen de Packers de Oakland Raiders in Super Bowl II met 33-14. In veel ogen konden de AFL-kampioenen de beste van de NFL niet verslaan. In een van de grootste tegenslagen versloegen de New York Jets, de AFL-kampioenen, Baltimore Colts (NFL), 16-7 in 1969. De populariteit van de Super Bowl bleef groeien na de AFL-NFL-fusie. Drie teams, Dallas Cowboys, Miami Dolphins en Pittsburgh Steelers, domineerden de scene in de jaren '70.

Gedurende de hele geschiedenis van de Super Bowl waren commerciële advertenties tijdens de rust een enorme aantrekkingskracht. Aanvankelijk bestond dit amusement uit astronauten, militaire oefeningen en fanfares. In de loop van de tijd is het drastisch veranderd, waarbij artiesten zoals popsterren, rockbands en Broadway-zangers zijn opgenomen.

Hierdoor zijn de Super Bowl-commercials de duurste van de op televisie uitgezonden sportkampioenschappen in de VS. Een advertentie van 30 seconden kostte bijvoorbeeld bijna $ 5 miljoen in 2016.

Over Amerikaans voetbalWaarom is de Super Bowl populair?Hoe te wedden op de Super Bowl
Over Amerikaans voetbal

Over Amerikaans voetbal

de professionele Amerikaans voetbal league wordt exclusief opgericht door een NFL-National Football League met 32 teams. Meer dan 50% van alle Amerikaanse televisiehuishoudens kijkt naar de NFL-kampioenschapswedstrijd, de Super Bowl.

In de VS komt Super Bowl Sunday op de tweede plaats na Thanksgiving Day wat betreft voedselconsumptie. Adverteerders mogen de term Super Bowl niet gebruiken voor marketingdoeleinden. Als gevolg hiervan vinden bedrijven meestal creatieve manieren om ernaar te verwijzen, zoals de Big Game.

De Super Bowl is te herkennen aan Romeinse cijfers omdat het voetbalseizoen twee kalenderjaren duurt. De locatie kan echter elk jaar veranderen. Ter ere van de Green Bay Packers-coach Vince Lombardi, die de eerste twee Super Bowls won, krijgt het kampioensteam de Vince Lombardi Trophy.

teams

Slechts één team heeft een Super Bowl gewonnen in zijn thuisstadion: Tampa Bay in Super Bowl LV. Er zijn zes Super Bowl-overwinningen voor zowel de New England Patriots als de Pittsburgh Steelers, de meeste van alle teams. De San Francisco 49ers en Dallas Cowboys hebben beide vijf wedstrijden gewonnen.

Na elk vijf Super Bowls te hebben verloren, delen New England Patriots en de Denver Broncos een record voor de meeste Super Bowl-verliezen. De Patriots zijn verschenen in 11 Super Bowls, meer dan enig ander team. Een paar teams, zoals Cleveland Browns, Jacksonville Jaguars, Houston Texans en Detroit Lions, moeten nog deelnemen aan de Super Bowl.

Over Amerikaans voetbal
Waarom is de Super Bowl populair?

Waarom is de Super Bowl populair?

Na de legalisatie van online sportweddenschappen in meer dan 50% van de Amerikaanse staten bereikten Super Bowl-weddenschappen recordhoogten in 2021. Wedden op online sporttoernooien is net zo eenvoudig als het openen van een app op een smartphone. Miljoenen mensen plaatsen hun weddenschappen online bij mobielvriendelijke sportsbooks.

Het gaat echter niet alleen om winst voor exploitanten van sportweddenschappen. Ze investeren zoveel in marketing om zich te richten op het groeiende aantal sportfans die nooit matchups missen tussen, laten we zeggen, Cincinnati Bengals en Los Angeles Rams.

De marketing van bookmakers groeit met de dag en de plotselinge legalisering van sportweddenschappen in het land heeft ervoor gezorgd dat sportsbooks een enorm klantenbestand hebben kunnen registreren. Super Bowl 56 is de nieuwste kans voor gokaanbieders om zichzelf te verkopen aan enthousiaste gokkers.

In een poging om te strijden om klanten, bieden bookmakers onweerstaanbare promoties in de vorm van bonussen. De beschikbaarheid van gratis weddenschappen, demospellen en extra credits voor wedden op sportcompetities hebben ook bijgedragen aan de populariteit van het spel.

Waarom is de Super Bowl populair?
Hoe te wedden op de Super Bowl

Hoe te wedden op de Super Bowl

Naarmate het Super Bowl-seizoen nadert, worden de eerste twee teams aangekondigd en beginnen sportsbooks hun lijnen vrij te geven. Deze regels zijn niet vast of definitief. Exploitanten van sportweddenschappen bieden alle mogelijke gok opties en wijs kansen toe voor de lijst met sporttoernooien.

Kansen om Super Bowl te winnen zijn onderhevig aan veranderingen tot vlak voordat een evenement begint. Wanneer de odds voor een betere prijs zijn ingesteld, is het raadzaam om deze direct te nemen voordat de lijn beweegt.

Soorten weddenschappen

Er zijn veel manieren om op de Super Bowl in te zetten:

  • De totale gecombineerde score
  • Welk team wint het spel (Moneyline)
  • Het team dat de puntenspreiding dekt
  • Leuke rekwisieten
  • Meerdere weddenschappen op één slip (Parlays)

Spelers kunnen ofwel wedden op het volgende NFL-evenement of inzetten terwijl het spel zich ontvouwt (in-play of live wedden). Moneyline is het meest populaire type voetbal weddenschap. Punters hoeven alleen maar een team te selecteren dat als winnaar uit de bus komt in de Super Bowl.

De directe weddenschap is gebaseerd op NFL-kansen. Bij elke geloofwaardige online bookmaker worden de Superbowl-kansen gemarkeerd als Cincinnati Bengals +105, Los Angeles Rams -115, enzovoort. Het minteken (-) wordt altijd gebruikt voor favorieten, terwijl het positieve teken (+) altijd wordt toegewezen aan underdogs.

Een van de instant Betaalmethodes bij online sportsbooks is cryptocurrency. Opnames kunnen even duren, vooral wanneer elke winnaar probeert uit te betalen. Het belangrijkste is dat gokkers niet meer moeten inzetten dan ze zich kunnen veroorloven te verliezen. Het is raadzaam om kleine bedragen meerdere keren in te zetten dan in één keer een aanzienlijk bedrag in te zetten.

Hoe te wedden op de Super Bowl